28 stycznia 2013

irys syberyjski

Urzekła mnie do szpiku kości niesamowita książka Natalii Бушева "Мой бисерный сад" ("Mój koralikowy ogród"). Nie tylko podziwiam jej piękne kwiaty, ale też precyzję włożoną w opracowanie książki i zdjęcia oraz schematy! Powalona na kolana szczególnie kosaćcami, zebrałam koraliki i ruszyłam w boj - zaczęłam 7 października! Obawiałam się tego co najnudniejsze - ogromu zszywania elementów, a tu niespodzianka! Wzór jest tak niezwykle pomyślany by obyło się bez tego, rewelacja! Zaskoczył mnie (niestety) rozmiar osiągniętego kwiatu. Ale... oto on!



Irys
wykonany jest z koralików rozmiaru 11/0, które dopasowywałam do siebie blisko godzinę. Co ciekawe - rzadko decyduję się na koralki inside-colour, tu pasowały doskonale, z uwagi na szerszą niż w innych rodzajach, gamę odcieni fioletów. Użyłam: inside-color crystal snow lined, inside-color lt sapphire white lined, inside-color rainbow rosaline opaque purple lined, inside-color lt sapphire opaque purple lined, silver lined frosted sapphire, opaque lustered dandelion, transparent-frosted citrus spritz i odrobiny transparent-frosted peridot.



Ale to rozpiska na kwiat. A łodyga? A liście? To mix odcieni zieleni, które po prostu zmieszałam ze sobą (typowe bead soup) z około 15 rodzajów, nie będę zamęczać nazwami. Po wyszydełkowaniu ukośnika - mojego pierwszego rozszerzanego i zwężanego, z pozostałych koralików z 'zupy' uplotłam liście i kulkę wieńczącą łodygę.
Wewnątrz sznura szydełkowo-koralikowego umieściłam drut stalowy (właściwe to trzy, kwiat jest naprawdę ciężki). Konstrukcja jest plastyczna, ale dobrze trzyma formę, którą i tak można dopasować do potrzeb.

Oto w wersji na lewo i prawo:) Modelka - we własnej osobie.



Zdjęcia w tym poście wykonał Andrzej Błaszko z WFR

Warto
było go stworzyć. Lubię florystyczne motywy w biżuterii koralikowej, raz na jakiś czas muszę poczynić tzw. większą formę. Jasne - że nie jest do noszenia na co dzień i nie na każde święto, ale po prostu musiałam go zrobić! Za skombinowanie książki dziękuję N-Sufi!

83 komentarze:

  1. Ona:
    po prostu cudowny, piękna rzecz - aż brakuje mi słów, tak mnie urzekł ów naszyjnik

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny, ogrom pracy, ale efekt zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
  3. niwe ma słów do opisania tego cuda ! przepiękny irys !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. zaszalałaś!! podziwiam.

    a na dokładkę uwielbiam irysy. te największe (a ten mi na taki wygląda ;) ) najbardziej. wszędzie poluję na nie. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały! Irys jak żywy! Gratuluję morza cierpliwości!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała praca! Też lubię mieć takie prace, które nie nosi się na co dzień! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny!!! Niesamowita praca!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie mam pojęcia jak go zrobiłaś, ale to istne cudo- prześliczny!!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Chcesz powiedzieć, że kwiat wyplotłaś w całości, bez doszywania płatków? No, kurczaczki... Mam wrażenie, że Rosjanki przodują w takich konstrukcjach 'przestrzennych', za to Amerykanki szaleją z haftem koralikowym.
    Lecę jeszcze popodziwiać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co zbiorę własną żuchwę z podłogi, to mi opada! Niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  11. This is really beautiful! Greetings from Sunny California.

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany, ale cudo. Gratuluję cierpliwości i ogromu poświęconego czasu, efekt jest po prostu zniewalający!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest śliczny. Podziwiam ogrom pracy, który w niego włożyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  14. To arcydzieło GRATULUJĘ!!!!!!!!!!!!talentu!coś pięknego!Jest na co popatrzeć i oczy nacieszyć-pozdrawiam!Stasia

    OdpowiedzUsuń
  15. Brak mi słów żeby opisać twój talent i jego namacalny dowód. Ten naszyjnik to już dzieło sztuki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. ja chce mieć takie cudo! PIĘKNE!

    OdpowiedzUsuń
  17. CUDO CUDO CUDOOOOO!!!!!!!!!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam teraz naprawdę poważne problemy...
    Nie wiem jak teraz dojść do siebie ,
    po takich artysycznych wrażeniach !!!
    CUDO !

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna praca. Weroniko kolejne dzieło sztuki stworzyłaś. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  20. wow... brak mi słów żeby opisać co zrobiłaś.. kosaćce najlepsze! uwielbiam je

    OdpowiedzUsuń
  21. niesamowity, wygláda jak prawdziwy
    gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow! Toż to dopiero prawdziwe dzieło sztuki, co ja gadam A R C Y D Z I E Ł O!!!!! pOZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  23. wow!
    przepiękny naszyjnik!
    w sumie to może dało by się sam kwiat wykorzystać jako broszkę?

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny. Ja ciągle podziwiam rosyjskie wzory. Są po prostu niesamowite. Gdzie kupiłaś tą książkę? Pytam bo byłabym chętna. W sumie często korzystam z tego co udostępnią dziewczyny na http://biser.info/ ale książka to jest coś...

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękny, cudowny, olśniewający, wspaniały......i wiele wiele więcej.
    Jestem pełna podziwu dla Twojego talentu i pracowitośći!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. WOW!Wera, jest olśniewający:) ale Modelka jest jeszcze piękniejsza:) może zajrzysz na chwilkę do mnie?:) w ostatnich postach trochę peanów dla Ciebie:) i moje pierwsze próby koralikowe wg Twoich tutoriali:)

    OdpowiedzUsuń
  27. To najpiękniejsza Twoja praca, robi niesamowite wrażenie, też jestem bardzo ciekawa książki

    OdpowiedzUsuń
  28. Powala na kolana efektem i misterią wykonania!!!!! Aż mi dech w piersiach zaparło!!!! Pięęęękne...

    OdpowiedzUsuń
  29. o rany, wygląda niesamowicie! :O

    OdpowiedzUsuń
  30. Oh là là, coś pięknego, a ile trzeba do tego cierpliwości - podziwiam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow! Nie przypuszczałam, że z koralików można takie duże cuda robić:D Wygląda niesamowicie:) Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Prawdziwe arcydzieło! Podziwiam ogrom pracy i Twojej determinacji w jego ukończeniu :) Irys wygląda NIESAMOWICIE!!!
    Dodam jeszcze, że ślicznie go zaprezentowałaś na fotkach :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Prześliczny irysek, podziwiam za cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  34. Lubię czytać Twoje zapiski i podziwiać to, co robisz, ale ten irys to przechodzi wszelkie pojęcie!!!!To jest reeeeewelacja. Pozdrawiam Małgoś

    OdpowiedzUsuń
  35. Niezwykły, przepiękny naszyjnik!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Weronika - szacun, brak mi słów, coś pięknego, arcydzieło... Mogłabym jeszcze długo, długo komplementować ten naszyjnik.

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękny!!! Bardzo lubię irysy. Narazie wyszywam je krzyżykiem;) Gratuluję doboru kolorów. To one poza misterną i mozolną pracą tworzą ten niesamowity efekt! Mam pytanie o książkę czy jest gdzieś strona aby ją zamówić?? Pozdrawiam pszczola9@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Naszyjnik CUDOWNY!!!!!!!
    Gratuluje talentu i cierpliwości w wykonaniu.
    Zapraszam tez do odwiedzenia mnie na:
    http://czarymarydori.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękny!!! Cieszę się, że mogłam go obmacać, bo cudny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja co prawda zawsze przygotowany jestem na jakieś cudo u ciebie, ale chyba jednak zamontuję pasy bezpieczeństwa w fotelu, bo jednak czasem z wrażenia można z niego spaść.
    A irys jak prawdziwy... i modelka w nim wygląda super ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. To ja się skromnymi ważkami zachwycam, a tu w tajemnicy takie cudo powstało....Na dodatek bardzo lubię irysy!

    OdpowiedzUsuń
  42. Pierwszy raz widzę coś takiego na szyi, ale wygląda interesująco :) Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
  43. kwiat jest przepiękny, wykonany jak zawsze rewelacyjnie, jestem oczarowana

    OdpowiedzUsuń
  44. Naszyjnik robi niesamowite wrażenie, po prostu piękny!!!

    OdpowiedzUsuń
  45. czegoś tak pięknego jeszcze nie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Jesteś mistrzynią! Jestem pod dużym wrażeniem rezultatów wyzwań, które sobie stawiasz.

    OdpowiedzUsuń
  47. Rzecz naprawdę niezwykłej urody, oryginalna, intrygująca... no a Ciebie podzwiam za porwanie się na tak dużą formę :) Jest śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ale cudo! Pierwszy raz coś takiego widzę i oczu nie mogę oderwać. Podziwiam za wytrwałość!! Efekt wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękno naszyjnika powaliło mnie. Pięknie Ci w nim!!!

    OdpowiedzUsuń
  50. cudny to mało powiedziane:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Zaniemówiłam! czy będziesz robić jeszcze inne takie kwiaty?

    OdpowiedzUsuń
  52. To jest po prostu wspaniałe dzieło sztuki na miarę Wielkiego Artysty. Gratuluję wyobraźni, talentu i cierpliwości. Podziwiam i...pozdrawiam.
    A.Cha.

    OdpowiedzUsuń
  53. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich prac. Zainspirowałaś mnie do koralikowych wyrobów. Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania z tutoriali. Pozdrawiam ciepło. EWA R.

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo, ogromnie, przeogromnie mi się podoba! Będzie mi się śnić po nocach. Dziękuję za bezinteresowną pomoc w mailach dla raczkującej w koralikach mnie.

    OdpowiedzUsuń
  55. Od wczoraj nie moge pozbierać szczęki z ziemi ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. podpisuję się pod wszystkimi komentarzami .... prawdziwe CUDO Gratulacje ;) Ala

    OdpowiedzUsuń
  57. Kwiat jak żywy.
    Naszyjnik boski.
    Mistrzostwo!!!
    Nawet nie chcę się domyślać gdzie się kończy, a gdzie zaczyna hahah.
    Wyższa szkoła jazdy ;)
    Jak dla mnie wszystko co robisz jest śliczne, dopracowane.
    Pięknie się prezentujesz jako modelka ;)
    Zainspirowana Twoimi naszyjnikami ze sznurka z młynka dziewiarskiego zapędziłam najmłodszego do kręcenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  58. ten naszyjnik bardzo pasuje do Twojej urody Świeżutka i śliczna Mariola

    OdpowiedzUsuń
  59. To się nazywa TALENT:) Ja i tak za każdym razem, kukając;) co nowego, jestem pod wielkim wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  60. Uwielbiam tę książkę! Ale u mnie się kończy na ciągłym oglądaniu i lubowaniu. Nie zdecydowałam się na robienie ze względu na ogrom odcieni koralików, których, niestety, nie posiadam. Pięknie Ci wyszło. Podziwiam za śmiałość i cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  61. jest absolutnie, totalnie przepiękny!
    uwielbiam wszystkie Twoje prace, powalają precyzją, smakiem, tym "czymś". a ten kwiat utwierdził mnie, że moja miłość do Twojej twórczości jest w pełni uzasadniona :D

    OdpowiedzUsuń
  62. Witaj,coś cudnego,piękny.Mam pytanie,gdzie można zdobyć tę książkę?
    Pozdrawiam
    aga33@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  63. Gratuluję. Jesteś naszym przewodnikiem po świecie koralików i niewyobrażalnie pracowitą kobietką. Twój blog to kopalnia wiedzy dla początkujących. Irys jest zachwycający.
    Mam pytanie co do książki, prosze o informacje na jej temat.
    galakys@wpl

    OdpowiedzUsuń
  64. ja również przyłączam się do pytania gdzie można zdobyć tę książkę ?? kwiat przepiękny, naprawdę robi wrażenie :)

    proszę o jakieś info
    kajla@autograf.pl

    pozdrawiam i gratuluje wielkiego talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  65. przyłączam sie do wszystkich powyzszych komentarzy i rowniez chcialabym sie dowiedziec gdzie mozna nabyc taka ksiażke?

    proszę o jakieś info
    Paulinka254@op.pl

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!