27 października 2017

bombki szydełkowo-koralikowe - śnieżynki

Przygotowania do świąt w tym roku rozpoczęłam we wrześniu, za sprawą wyzwania jakie podjęła razem ze mną Sylwia. Zmotywowałyśmy się do rozgryzienia jak są zrobione piękne bombki koralikowych koleżanek zza wschodniej granicy. Oto moje efekty:


Przyznam, nie ma łatwo! +/- dwie godziny trzeba poświęcić na nawlekanie wzoru, a następnie z matematyczną dokładnością pilnować wzoru, rozszerzeń i zwężeń. Ale warto spędzić nieco czasu z taką wersją ukośnika:) Każda bomba ma ponad 4 cm średnicy, a jej wnętrze stanowi piłeczka do ping-ponga!

Teraz krótko o każdym ze wzorów, pewnie do gwiazdki pokażę ich jeszcze kilka bombkowych wersji, a przynajmniej taki mam zamiar.

Śnieżynki numer 1. Wzór od którego wszystko się zaczęło. Na nim zrobiony jest rosyjskojęzyczny kurs dostępny o TU. Wzór można pobrać STĄD, autorstwa livmiron.
Biała bombka wykonana jest na nici Ariadna Talia 30, z koralików 11/0 frosted opaque white oraz ceylon snowflake (śnieżynki są bardzo subtelne). Czerwona to 11/0 opaque cherry i frosted opaque white.


Śnieżynki numer 2. Wzór można pobrać STĄD, autorka ta sama co powyżej. Użyłam koralików 11/0 opaque white i opaque cherry. Nieco za mocno ściskałam na górze, stąd wyszły mi kanty, ale i tak jestem z niej zadowolona.


Śnieżynki numer 3. Wzór można pobrać STĄD. Wykorzystałam koraliki 11/0 opaque white i opaque cherry. Z tej jestem bardzo dumna:)

To co, podejmiesz bombowe wyzwanie? 

Więcej o bombkach na moim blogu z poradami. 


18 komentarzy:

  1. Cudne!!! Na żywo jeszcze blask koralików dodaje im uroku :)

    Ja się zmierzę :D Siostra zaoferowała nawlekanie za zrobienie jednej bombki dla niej.. Więc przynajmniej dwie wymęczę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne. Podziwiam. Na choine będą prezentowały się rewelacyjnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne! Na razie opanowałam kulę z toho 8. 11 w żaden sposób nie chcą współpracować i układają się jak chcą przy rozszerzaniu. Ale może bombka z większych koralików też będzie miała swój urok? Trza by było sprawdzić 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Oniemiałam ! Cudowne bombki :)
    Też korzystam z "ruskich " stron i rozgryzam różne wzory !

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne :) Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne są. Czuję się mocno zainspirowana, chyba się skuszę. Dzięki za linki. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, jestem pod dużym wrażeniem. W sumie to takie trochę większe kulki szydełkowe ;-) Może się skuszę na zrobienie kilku na choinkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne! Ale ja raczej pooglądać i podziwiać mogę bo na bank nie dam rady. Może do przyszłego roku opanuje ukośnik 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli sezon świąteczny rozpoczęty haha :D
    Podziwiam, śnieżynki wyszły idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Podejmuję wyzwanie. Koraliki są z czasem trochę gorzej . Jak się uda, będą świetnym dodatkiem do kartki z życzeniami

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzą mi się takie od lat, i znowu pregapiłam wrzesień, nie zdążę... Są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne! No właśnie, żeby doba miała 48h... Jak sie nie wyrobie z czasem to zrobie chociaz jednokolorową ;) dziękuję za inspirację :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne te bombki ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. great! but I rather watch and admire because I can not make it on the bank. maybe by next year will master the slash 😊

    Animation

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe! Mają w sobie to "coś" - jednak bombki ręcznie robione mają swój własny magiczny klimat! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!