23 sierpnia 2017

toskańska kula - naszyjnik

Przeglądając najnowszy numer niemieckiego magazynu Perlen Poesie (33/2017), wpadł mi w oko wzór "Toscana bead" od Nela Kábelová. To nie pierwszy wzór tej autorki, który mnie urzekł, w ubiegłym roku wykonałam kolczyki Indrustrial, a niedawno kolczyki Volterra


Tak wygląda projekt w kwartalniku:


A tak moja wersja:


Kulę, a w sumie sześcian wykonałam z koralików nib-bit beads opaque frosted jet, miniduo blue turquise picasso, FP 4mm gold bronze, FP 2mm gold bronze, 8/0 bronze, 11/0 opaque frosted jet oraz 15/0 inside lined rainbow crystal teal lined. Wewnątrz znajduje się przejrzysty plastikowy koralik.

Kulę wykończyłam przekładkami, krawatką i łańcuszkiem w kolorze antycznego mosiądzu. Pod kulą zawiesiłam metalowy ażurowy latawiec, a łańcuszek ozdobiłam łącznikami z kryształkami.


Oryginalny wzór uzupełniłam o kilka koralików w centrum "krzyżyków" z nib-bitsów oraz uszyłam go w prostszy niż autorka przewiduje sposób. To znaczy, nie szyłam pojedynczych elementów aby je zszyć razem, tylko uszyłam kulę w całości. Generalnie schemat polecam nawet początkującym - kulka jest bardzo efektowna!

Naszyjnik, jak podejrzewacie, nie będzie noszony przeze mnie:) To prezent dla Kości w ramach podziękowania za użyczony weekend i kawałek podłogi!

9 komentarzy:

  1. Bossssska! Kiedyś ją podkradnę Ko$ci, jak nie będzie patrzyła :D

    Nabrałam na nią ochoty - trafia do katalogu "kiedyś zrobię, obiecuję" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny projekt, wyszła lepiej niż oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudna, no cóż może kiedyś się nauczę a teraz podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę pięknie wyszła! Podoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale ci wyszedł, wygląda pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię patrzeć jak łączysz koraliki z metalami, super połączenie. A kula w moich ulubionych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. but wonderful, well, maybe someday I will learn and now I admire.

    Animation

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!