6 września 2014

w kolorze kalaitu

Naturalny turkus zwano niegdyś kalaitem (gr. ładny kamień). W tej tonacji, acz bez grama kamieni naturalnych, wykonałam geometryczną kulę-kwadratulę:) Kwadratula, ponieważ jest to nic innego jak sześcian.



Kula wypleciona jest z koralików w kolorze nickel (TT, 15/0), które ścisle otulają szklane, kwadratowe fasetowane kaboszony w kolorze turkusowym. Kaboszony są na tyle wyjątkowe, że nie posiadają lustrzanego odbicia, tylko są jednobarwne. Dodatkowo kulę zdobią FP 3mm opaque turquoise AB oraz o-beads jade.


Z o-beadsów i 15/0 nickel wyplotłam nośnik naszyjnika, zainspirowana projektem Betty Stephan.
Chętnym by spróbować dodam, że z jednej paczki 5g o-beads wychodzi ok. 35cm. U mnie ścieg ten budzi skojarzenie z łancuchem rowerowym:)

Pod kulą zawiesiłam drobny chwost z koralików, umieszczony w metalowej, ażurowej nakładce. Chwost powstał z bugle 3mm, 15/0 i 11/0 nickel, FP 3mm jak w kuli oraz koralików rizo w kolorze jade. Kulek-kwadratulek będzie więcej... w styczniu. Ale to jedynie rąbek tajemnicy:)

33 komentarze:

  1. Piękne kolorski :) I pierwszy raz widzę taki sznurek z o-beadsów ;)
    Pozdrawiam Monik

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wisior. Podpowiesz jak zrobić sznur?

    OdpowiedzUsuń
  3. boskie-brak mi słow .......)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny!! Niczym naszyjnik dla tureckiej tancerki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo, a ten sznur naprawdę kapitalny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "łancuch rowerowy" jest świetny, mi też się właśnie z tym skojarzył ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie turkusowe klimaty :0 To jeden z moich ulubionych kolorów, a łańcuch wygląda świetnie...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle NIEZWYKŁE. Skąd się biorą takie inspiracje? Chyba trzeba się urodzić artystą. Jak się oplata kwadrat? Chyba trochę inaczej niż okrągły kaboszon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam odpowiedzieć na nurtujące Ciebie pytania, jak namiaru na mejl żadnego nie ma? :)

      Usuń
    2. Chyba tak mnie zauroczyły Twoje prace, że nie pomyślałam o adresie: teresa.spadlo@gmail.com. Mój, pożal się Boże, blog to ćwiczenie na kursie ICT
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Świetna kula!!! zawsze twierdziłam, że jesteś koralikową mistrzynią! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały wisior ! Zainspirowałaś mnie o-beadsami - myślę, że już wiem jakie będą moje następne koralikowe zakupy ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ona:
    wisior fantastyczny, jak zwykle u Ciebie. Łańcuch jak dla nas bardzo na czasie, gdyż On męczy się ostatnimi czasy z awariami rowerowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna kula-kwadratula! Podoba mi się i forma, i kolorystyka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna ta kula kwadratula a łańcuch do kuli bardzo pomysłowy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ładna kulka :) 'łańcuch' z O beadsów bardzo fajny, trzeba będzie popróbować stworzyć coś takiego :) niestety oplatanie kwadratowych kaboszonów to dla mnie wciąż magia :( masz może jakiś sprytny sposób, żeby tak ładnie wychodziło?
    Pozdrawiam, i jak zawsze podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna kula i ładny łańcuch. Faktycznie przypomina ten rowerowy. ;)
    A o tajemnicy wiem, ha, nawet sama biorę w niej udział. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny wisior, a łańcuch rewelacja.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapewne się powtórzę, ale pomysł na wykorzystanie o-beads - rewelacyjny :) jak je poznałam, to się zastanawialam w jaki sposób można je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze jedna taka kuleczka, a dostanę szaleńczego bzika na ich punkcie, już mi oczy z orbit wychodzą jak patrzę na te cuda

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiekna wyplatanka! Podpowiesz moze jak oplesc kwadratowy albo trojkatny kaboszon?
    otreba.magda@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczny, oryginalny wisior, nośnik również bardzo oryginalny !!!
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jesteś wyjątkowo zdolna...cudnie wyplatasz...POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  22. Patrzę, patrzę i nie mogę się napatrzeć. To niesamowite, że tak wiele koralików różnego kształtu tworzy tak spójny i zachwycający efekt. Podziwiam talent.

    OdpowiedzUsuń
  23. Weronika mogłabyś nas nauczyć wyplatania chwostu i jak sie robi taki łańcuch rowerowy:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękny wisior zarówno ten jak i jego modyfikacja dla p. Bożeny. Szczęka opadła mi na biurko i długo musiałam ja zbierać choć jest moja własna (państwowa jeszcze nie :)) Czy mogłabyś uchylić rąbka tajemnicy jak oplata się takie kwadraciki. mbedn@vp.pl

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!