14 stycznia 2012

zimowe kwiaty - lariat i bransoletka w jednym

Długo wyczekiwane "coś większego", zapowiadane przy okazji maminej broszy.
Pomysł zrodził się we wrześniu. W listopadzie przy współpracy z naczelnym nawlekaczem powstały sznury, a z początkiem grudnia zabrałam się do pracy nad elementami wyplatanymi. Niestety - zabrakło mi rivoli i na swojej przedpremierze - czyli na Festiwalu Sztuki i Przedmiotów Artystycznych w Poznaniu - miał tylko trzy kwiatki. Z końcem grudnia skończyłam dzieło.

Jest to lariat w formie krawatowej, z regulowanym obwodem. Element składający się z kwiatków jest odpinany i stanowi bransoletkę. Tak więc, twór ten może być zarówno niezwykle eleganckim naszyjnikiem, oszałamiającą bransoletką oraz naszyjnikiem do codziennego użytku:) Tak sobie to wykombinowałam!


Nieco o materiałach. Użyłam koralików toho w dwóch rozmiarach: 15/0 oraz 11/0. Zastosowałam cieniujące się koraliki (o czym wspominałam już tutaj) z efektem silverline frosted: crystal, black diamond oraz gray, a także silverlined: crystal i gray. Wnętrze kwiatów stanowią 12mm kryształy rivoli crystal swarovskiego.


Sznury stanowiące lariat mają po ok. 85cm długości. Mój miły niemalże w ciemnościach nawlekał te drobniutkie koraliki - prawie 11 metrów! Na końcach sznurów zawiesiłam malutkie plecione liście w dopasowanych kolorach. Bransoletka natomiast składa się z 5 27-płatkowych kwiatków porastających bazę peyotową i ma 17cm długości. Modułowość projektu zapewniają zapięcia szufladkowe z 3 loopami.


Jestem z niego niezmiernie dumna, wyszedł idealnie taki jak sobie wymarzyłam. Nie liczę godzin, ale warto było:) Można w nim dosłownie zabłysnąć! W związku z tym, ze uwięziłam w nim nieco mej duszy - dodaję naszyjnik na wyzwanie w Kreatywnym Kufrze:


Zdjęcia wykonał nieoceniony Andrzej Błaszko.

69 komentarzy:

  1. przepiekny- i pomysł i wykonanie- bardzo oryginalny i niezapomniany! i jeszcze tyle możliwosci!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachwycał mnie już na Festiwalu, ale teraz to po prostu zwala z nóg.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, Kochana stworzyłaś imponujące dzieło!!!
    Fantastyczny pomysł i wykonanie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Rany biedne Twoje paluszki. Naszyjnik jest bajkowy cudny!! GRATULUJĘ :o))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo wydziergalas!!! Gratuluje pomyslu!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeszłaś samą siebie. Przepiękny ! Pomysłowy! Oryginalny!
    Tym bardziej jestem pod wrażeniem, gdy uświadomiłam sobie ile pracy musiał kosztować - Was oboje oczywiście ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. o! skończyłaś! na żywo widziana wersja ciut niedokończona robiła już bardzo duże wrażenie. teraz jest jeszcze lepiej. świetna robota.

    OdpowiedzUsuń
  8. Boskie! Po prostu boskie! Same cudeńka tworzysz!
    PS. Pożyczysz na jeden dzień swoich sprawnych rączek? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. o mój Boże!!!
    dałaś czadu...
    fantastyczna praca!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny! Strasznie mi się podoba. Nie zrobiłaś tylko zdjęcia samej bransolecie. Musi cudnie wyglądać na ręce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fakt,dałaś czadu...wszystkie prace cudne !!!! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny efekt, jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
  13. O_O Nie mam słów po prostu.
    Przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzieło sztuki! Wygląda niesamowicie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest cudne... Gratuluję pomysłu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękny jest/są :D
    Pomysł jest niesamowity, a wykonanie - perfekcyjne!
    Pozdrawiam,
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  17. wow, niesamowity projekt. robi wielkie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O mateńkooooooooo.... co za cudo!

    Brak słów, serio.

    Jesteś tak mega zdolna, że to się wymyka prostym zdaniom, a co dopiero mówić o zdaniach wielokrotnie złożonych. Mogę więc tylko podsumować równoważnikiem: Brawo i podziw! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Krásná práce, moc pěkný nápad!!

    OdpowiedzUsuń
  20. WOW zbieram szczękę z podłogi. Uwielbiam Twoje prace.
    A z ilu koralików zrobiłaś sznur? chodzi mi tutaj o ilość koralików na jeden rząd (w swojej instrukcji pokazywałaś sekwencję 6 koralików), bo mam wrażenie, że sznur jest cieńszy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dołączam się do zachwytów - przepięny naszyjnik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak, pojawił się obiekt mojej zazdrości, cudeńko... Powiem tylko (nie odbierając fotografowi cudnych zdjęć), że na żywo wygląda najlepiej, że powala na kolana, że... no... zazdroszczę Ci go i już! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecudowny!!! Podziwiam za cierpliwość jaką w to włożyłaś, nie wspominając już o umiejętnościach bo wszystko jest takie równiutkie i idealne

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczęka mi opadła. Zachwycający! <3

    OdpowiedzUsuń
  25. o matko jestem pod mega wrażeniem pomysłu, cierpliwości i efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. O rany!!! Cudowny naszyjnik, pomysł, wykonanie. Jestem pod wrażeniem. Szkoda, że nie zrobiłam sobie zdjęcia jak zobaczyłam to cudo, wytrzeszcz oczu miałam dość długo :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. No to mnie kobieto zaskoczyłaś... WOW!

    OdpowiedzUsuń
  28. Werka!!! jestes wielka!!!!!!!!!!!!!! dawno nie siedziałąm z otwarta buzią na widok jakieś pracy... a tu... siedze i siedze i słów mi brak!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. O raaany! Masz niesamowity talent a przede wszystkim ogrom cierpliwośći. Wspaniale Ci wyszedł. Podoba mi się pomysł z odpinaniem kwiatków i noszeniem ich jako bransoletke.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne,Piękne, Piękne.
    Pomysł i wykonanie, słów brak .

    OdpowiedzUsuń
  31. prześliczny, oszałamiający, genialny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  32. Bajeczny...
    dziękuję za odwiedziny na moim blogu; pozdrawiam
    Sabina

    OdpowiedzUsuń
  33. gratuluję talentu i pomysłów ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Normalnie cudeńko! Nie mogę się pozbierać z podziwu... :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zakochałam się !!! Jest IDEALNY o_O
    Och, podziwiam ogromnie talent i cierpliwość...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Chylę czoła!
    NIESAMOWITE DZIEŁO!!!!
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  37. Pomysł trzech zastosowań doskonały.
    Wykonanie zaś, perfekcyjne. GRATULACJE!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Brak słów na określenie tego cuda. BOSKI to za mało!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Szczęka mi opadła... Jest cuuuudowna :) !

    OdpowiedzUsuń
  40. Jedna z najciekawszych koralikowych prac jakie widzialam, naprawde zapiera dech i pomyslem i realizacja, zadziwiajace, ze nie wygral.

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudo!! zapiera dech.Pomysł z odpinaną bransoletką bardzo mi się podoba.Krawatka świetna. Chciała bym zrobić coś podobnego dla siebie.Mam pytanko czy pomysł można wykorzystać?

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiękny, brak mi słów. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz coś, tak mnie zachwyciło

    OdpowiedzUsuń
  43. Jest po prostu oszałamiający!

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudny :)

    Czy istnieje możliwość zakupienia takiego cudeńka?

    Będę wdzięczna za informację.

    Pozdrawiam
    Aldona

    Aldonka27@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Cudny :)

    Czy istnieje możliwość zakupienia takiego cudeńka?

    Będę wdzięczna za informację.

    Pozdrawiam
    Aldona

    Aldonka27@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam. Wielki szacun za te piękne cuda. Mam takie małe pytanko. Skąd Pani jest? Jeśli można to proszę o meila.
    aneczka776@poczta.onet.pl
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  47. mam problem, otóż nitka na którą nawlekłam koraliki zerwała się. Niestety po związaniu jej supełek okazał się za duży na koraliki. Czy jest jakieś inne rozwiązanie na zerwaną nitkę? szkoda mi pruć pół bransoletki :( Proszę o pomoc
    mój e-mail to: szczescie1008@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetny naszyjnik! Uwielbiam asymetrię;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Nie mogę się napatrzeć.. Cudeńko

    OdpowiedzUsuń
  50. Czy Pani organizuje może jakieś warsztaty rękodzieła albo ma Pani zamiar bo mam propozycję.
    agroamazonka@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  51. Piękna biżuteria. Nie robię tego, jednak uwielbiam pieścić wzrok cudnym rękodziełem.Gratuluję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  52. Cudowny brak słów by opisać mój zachwyt tym dziełem :) a jak zrobić takie piękne kwiaty?

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękna biżuteria, jestem oczarowana :) jak zrobić takie piękne kwiaty? azia_@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. Semplicemente meravigliosa creazione.Brava 😇,divina!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  55. Co to za zapięcie, które wykorzystałaś przy bransoletce? Na jakiej zasadzie ono działa? ;)) Bardzo proszę o odpowiedź ;) Z góry dziękuję :D
    Mój e-mail: caroline28.28@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Proszę mi powiedzieć, ile gramów koraliki poszło na każdy przewód?

    OdpowiedzUsuń
  57. gratuluje pomysłu 3 w 1 , fantastyczny

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!