22 kwietnia 2015

broszka czyli pierwsze wrażenia z koralików dome i kheops par Puca

Srebrną agrafkę z zadaniem upiększenia otrzymałam od Marleny ładnych kilka miesięcy temu. Długo nie miałam okazji zobaczyć się z poznańskimi Maranciakami,  ale w końcu, w kwietniu się udało!:) Wracając do broszki. Chciałam by ozdoba była w możliwie uniwersalnych kolorach, więc skończyło się na doborze koralików w kolorze silverlined crystal oraz silver i argentees. Srebrną półkulę czyli Dome bead zaplotłam w TT i 15/0. Do podstawy doszyłam kheops par Puca i 3mm kuleczki. I tak powstało srebrne słoneczko!

Jakie są moje wrażenia z pracy nowymi kształtami koralików? Otóż dome beads zaprojektowane przez Hynek Strnad (ponoć inspiracją był nieudany okrągły koralik) są przyjemne w pracy, powłoka jest trwała, ale po pierwsze, są duże więc dominują w kompozycji, a po drugie kolory przejrzyste straszą dziura przebiegającą przez koralik. Są idealne do oplatania peyotem:) Natomiast kheops par Puca, jak sama nazwa wskazuje zaprojektowane przez Pucę, nie są łatwym koralikiem, z uwagi na dosyć dziwnie umiejscowione dziury, ale są niezwykle efektowne, duża gładka powierzchnia liśni. Oczywiście to moja subiektywna recenzja i na pewno te koraliki pojawią się w moich pracach.... jeśli okażą się tam potrzebne:)

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Halinka22 kwietnia 2015 21:01

    Ja generalnie nie jestem taka 'szybka' w zakupie i uzyciu koralikow ksztaltowych,gdyz znacznie bardziej bawi mnie wymyslanie nowych form z koralikow klasycznych,typu zaokraglanego,czy cylindrycznego,ale obie prezentowane przez Ciebie formy kiedys zapewne wyprobuje.Ostatnio zrobilam korale z 'pinch beads' 5mm,ale przyznac musze-rozczarowalam sie.Troche byc moze chce oddalic kolejne rozczarowania nowymi ksztaltami,ale trzeba bedzie kiedys sprobowac,byc moze uda mi sie z nich zrobic cos calkiem ciekawego.Twoja 'agrafka' prezentuje sie pieknie.-Pozdrawiam serdecznie-

    OdpowiedzUsuń
  3. Ona jest tylko moja !!!!! I taka cudna!!!
    Dziękuję Weroniko raz jeszcze <3
    Buziaki, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna broszka! Trójkąciki już wypróbowałam, dobrze się nimi bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna brosza - prosta, ale elegancka :-)

    OdpowiedzUsuń

Na pytania z komentarzy odpisuję mejlowo - a za każde pozostawione słowo - dziękuje!