28 czerwca 2013

w kształcie kropli

Odkąd opanowałam oplatanie kryształków w kształcie kropli/łzy/gruszki namiętnie wyszukuję takich właśnie kształtów w sklepach. Nie oparłam się fasetowanemu howlitowi z ciekawym żyłkowaniem, z poznańskiego Royal Stone'a. Kamień ten stanowi centralny element następującego naszyjnika:

Fasetowany howlit został opleciony koralikami w kolorze bronze (15/0, 11/0 i cube) oraz opaque turquoise. Do oplotu doszyłam sznury wyplecione ściegiem twisted herringbone na dwa koraliki, przerywając monotonię barwy bronze odrobiną opaque turquoise i kryształkami FP gold bronze. Zapięcie stanowi uszko herringbonem oraz dysk z howlitu.



Violet. Kolczyki srebrno-fioletowe. Fioletowe fasetowane szklane kryształki w głębokim fiołkowym odcieniu, który mnie urzekł na tyle by ściągnąć je z dalekiej zagranicy:) Kryształki 14x10mm oplotłam w 15/0 i TT nickel z dodatkiem 11/0 matte color andromeda.
Zawieszone na szpilkach z kryształkami FP w kolorze tanzanite oraz metalowymi przekładkami. Ozdobne sztyfty dopełniają eleganckiej formy.

Oczywiście wszystkie krople mają ładne... plecy:) Rozpogodziło się w Poznaniu, udanego weekendu życzę! 

25 czerwca 2013

neonowe - kulki i farfalle oraz ważki

Nie mogłam przejść obojętnie obok nowych, bardzo neonowych koralików:) Co prawda w tym miesiącu paczka od Preciosy do mnie nie dotarła, ale dzięki Marcie  wymieniłam inne koraliki na neonowe farfalle! Żółte leżą jeszcze niewykorzystane, ale pomarańczowe, pomarańczowe wszydełkowałam w bransoletkę. Oto ona:

 Grubaśna, bo na 8 koralików w rzędzie, farfallom towarzyszą 8/0 frosted opaque white oraz 11/0 frosted opaque pumpkin. Wzór na początku 3a1b1a1c1a1c, potem 1a1b1a1c. Zapięcie typu toggle, końcówki do płaskich rzemieni.


Druga neonowa bransoletka to połączenie 11/0 opaque jet oraz 3mm szklanych kulek w kolorze neon green. Wzór w kropeczki. Kuleczki mają moc rażenia, zwłaszcza w pełnym słońcu. Z jabłuszkiem i liściem jako charmsy, zapięcie karabińczyk.
Zaprezentuję jeszcze dwie zamówione ważki-broszki. Pierwsza-zielona. Wypleciona z 15/0 silverlined milky white, silverlined peridot, frosted transparent peridot oraz matte olive. Oczka iris green. 
Druga - złota. Użyte kolory to silverlined milky white, silverlined lt topaz, pfg starlight oraz pfg matte starlight. Oczka to gold bronze.

21 czerwca 2013

wyniki wakacyjnego Candy!

Doczekaliśmy lata, temperatury sprzyjają! Oby pogoda dopisała przez następne miesiące:) A teraz o szczęśliwcach. Chętnych było... 278 (komentarzy jest więcej, gdyż bywały podwójne)! Wylosowałam używając Random.org:
Pierwsza nagroda:
Trafia do Bea czyli http://createdbybea.blogspot.com/ !

Bony:
Trafiają do Madzika z http://pasje-madzikh.blogspot.com/  oraz Dominiki z http://www.koralikidominiki.blogspot.com/ !

A urocze kolczyki...
Prosto w uszy Gagu z http://mamoon1.blox.pl !

Gratuluje szczęściarom i proszę o kontakt na FB lub mejlowo. A tym którym się nie powiodło... jeszcze kilka tygodni do urodzin bloga, coś znowu wymyślę (chętnie przyjmę sugestie)!




19 czerwca 2013

piramidki z turkusami

Dojrzałam do wykorzystania cylindrycznych koralików (toho treasure, miyuki delica itp) w pracach plecionych. Motorem była oczywiście książka Shaped Beadwork Diane Fitzgerald oraz arcymodne aktualnie w polskim świecie koralikowym trójkąciki. Oczywiście, u mnie nie może być prosto... Oto kolczykowe tetraedry (czworościany foremne):


Kolczyki zostały wyplecione z toho treasure oraz 15/0 w kolorze nickel. Każda ściana piramidek posiada zapleciony i przyklejony trójkątny kaboszon (7x7x7mm) z rekonstruowanego "turkusu". Formy są puste w środku, niezwykle lekkie! Zawiesiłam je na szpilkach z ozdobnymi przekładkami wierzchołkiem ku górze (w planach było ku dołowi, ale koncepcja bywa zmienna), bigle posrebrzane. Są efektowne!


Przełamując koraliki, oto kolczyki jakie spodobały sie mojej mamie w sieci, znalazłam komponenty więc są. Zastawa stołowa:
Nie wiem czy zauważyliście, ale na samym dole bloga widnieje baner:
 
Zapraszam na tę wspaniałą stronę pełną tutoriali na skarby - nie tylko z koralików! Morze wzorów za małą kasę, cześć darmowych - jest w czym wybierać!

14 czerwca 2013

popiół i śnieg - naszyjnik

Prezentuję drugi naszyjnik w fuzji sznura szydełkowo-koralikowego z koralikową koronką (pierwszy TU). Znów dużą rolę odgrywają superduo, są niezwykle wdzięczne! Postawiłam na połączenie bieli z szarością.



Wykorzystałam koraliki toho w kolorach lustered opaque white oraz frosted silver antique silver, superduo old silver i lustered opaque white oraz FP 3mm alabaster. Końcówki wyplecione, zapięcie w formie ozdobnego zawijasa, wykończone kryształkiem. Ta kolia jest inna niż poprzedniczka, ale cos czuję, że na dwóch się nie skończy. Wiele przy nich prucia by dopasować wzór, ale efekt mnie urzeka!



Udanego weekendu!

13 czerwca 2013

epizod z lakierem i kryształowo

Zainspirowana pracami Nami, korzystając z jej zasobnych zasobów boskich lakierów, dokonałam kilku kaboszonków. Pierwsza para szybko doczekała się przetworzenia na kolczyki, zobaczymy jak będzie z resztą. Tak też, oto kolczyki z kaboszoNAMI:


W metalowe bazy wkleiłam kaboszony szklane 12mm polakierowane od spodu. Dodałam kuleczki oplatane 15/0 transparent rainbow teal i nic wiecej im nie potrzeba:) Pięknie mienią się w słońcu!

Klejnot dla damy. Zaplecione w pfg aluminium czeskie fasetowane kryształy w kolorze soczystej czerwieni. Wzór urozmaiciłam drobną koronką zwieńczoną szlifowaną kroplą.



Sztyfty w kształcie kropli, posrebrzane, z czasem pewnie wymienię na srebrne, tylko nie mogłam takich znależć:)

Kropla wody. Naszyjnik ze sporym kryształem w kolorze akwamaryny. Zapleciony w całościw nickel 11/0 i 15/0. Powstawał trochę w Caboniowie, trochę na spotkaniach craftowych, nie miałam do niego serca.



Zawieszony na koralikowym sznureczku wyplecionym ściegiem twisted herringbone. Wszem i wobec - to najnudniejszy ścieg świata, może efektowny... Sznurek był szyty nicią w kolorze srebra. Długość 70cm plus zawieszka.


Już w sobotę - świętujemy w Poznaniu Międzynarodowe Dni Publicznego Dziergania! Co prawda publicznie dzierganie w centrum wielkopolski nie jest niczym nowym, ale przynajmniej mamy święto i okazję do spotkania;)

6 czerwca 2013

kula mocy oraz ogniste wahadła

Kula mocy, nazwana tak ponieważ długo byłam w niemocy by ją przetworzyć na wisior. Wykonana została w marcu, korzystając z tutoriala Domján Diána. Dyski benzynkowe (nie lentile) miałam juz od dawna,  resztę stanowią koraliki toho 15/0 iris purple oraz iris green-brown, 11/0 nickel, a w środku jest 12mm szklana czarna kula.



Do smaku dodałam jej chwosta z nickel, iris purple oraz olivine, dodatkowo z fp 3mm w podobnych kolorach i koralików rizo iris blue i green. Frędzle wklejone są w metalową przekładkę, kula zawieszona na szpilce z przekładkami i kryształkami, zwieńczona krawatką. Łańcuszek rolo utrzymany w tonacji, długość pępkowa. Powstała jeszcze jedna taka kula, w innych kolorach, ale też czeka na swoją... moc;)



Ogniste wahadła - kolczyki z bogato fasetowanymi szklanymi markizami w kolorze red coffee (zdobycz Karoliny).  Markizy oplecione zostały 15/0 i  odrobiną 11/0 w kolorze bronze. Kształt wymagający, ale po kilku próbach udało się dobrać odpowiedni schemat działania.


Oplecione kryształki zawiesiłam na szpileczkach z metalowymi kuleczkami i kryształkami fp gold bronze oraz dłuuugich łańcuszkach rolo. Bigle i całe wykończenie utrzymane w tonacji mosiądzu. Kolczyki wyglądają jak piękne wahadła, niesamowicie się błyszczą i rozważam, czy się z nimi w ogóle rozstawać. Długość prawie 9cm.

Dodać jeszcze chciałam, że trafiłam do grona osób wyróżnionych znakiem, można by powiedzieć, jakości :
Zapraszam do zapoznania się z ideą i składania zgłoszeń!

4 czerwca 2013

krywulka iris blue i kobaltowe kolczyki

Może to nie do końca krywulka, ale efekt podobny. Kolejny naszyjnik z cyklu "czym by tu urozmaicić sznur szydełkowo-koralikowy". Tym razem postawiłam na sznur z opaque jet oraz mieszanki metallic iris rainbow, nebula oraz cosmos. W sekwencję sznura dodane są pojedynczo superduo iris blue. A następnie uszyłam resztę koronki z superduo i opaque jet. Wzór improwizowany, acz z założenia miały wyjść moje ulubione superduowe kłosy.


Wykończenie stanowią koralikowe końcówki oraz elementy posrebrzane - karabińczyk i kilka ogniwek do regulacji obwodu. Wieńczy maleńki kryształek fp 6mm w kolorze iris blue. Naszyjnik genialnie układa się na dekolcie! Planuję kolejny w innej kolorystce, ponieważ ten eksperyment uważam za niezwykle udany.



Zmieniając temat - kobaltowe kolczyki. Wykonane na ażurowej, rzeźbionej metalowej bazie w kolorze mosiądzu, gdzie centralny element stanowi opleciony koralikami 15/0 silverlined cobal. Smaczku dodają wklejone przeze mnie cyrkonie w tym samym kolorze oraz drobne metalowe łańcuszki. W sam raz na lato:)



Cieszę się, że tak licznie zapisujecie się na Candy! Kto jeszcze się nie zapisał - zapraszam!

2 czerwca 2013

candy w oczekiwaniu na lato!

Postanowiłam umilić Wam, moi drodzy czytelnicy, wyczekiwanie upragnionych urlopów, wakacji czy innych błogich chwil spędzonych na zielonej trawce z koralikami! Oto candy:)

Zacznę od najsłodszego czyli nagród.

Pierwsza nagroda - idealny "laptop" na wycieczkę, czyli przenośne miejsce do pracy z koralikami Bead Buddy. Przetestowałam własny egzemplarz i jestem pewna, że zwiedzi ze mną wiele miejsc;) Do tego metalowa łopatka do wsypywania koralików.


Nagroda druga i trzecia - 50zł bon od patrona tej zabawy - sklepu Kadoro.pl, oczywiście z bezpłatną przesyłką.


Nagroda czwarta - coś dla tych, którzy jeszcze nie śnią o wycieczkach z koralikami, ale lubią koralikowe prace. Kolczyki w kształcie łzy w pięknym błękitnym kolorze, szklane kryształy zaplecione w pfg aluminium. Zawieszone na srebrnych szpilkach z kryształkami bicone Swarovskiego lt turquoise. Bigle angielskie srebrne. Zwiewne, eleganckie i.... można je wylosować;)


Teraz zasady.

Wystarczy:
- napisać komentarz pod tym postem, jeśli nie masz konta na bloggerze, pozostaw komentarz "anonimowy", ale podpisz się w treści komentarza.

- dodać poniższy baner lub link do tego posta na swoim blogu/facebooku/czymkolwiek, niech wieść się szerzy!
- poczekać na losowanie 4 szczęściarzy, które odbędzie się pierwszego dnia astronomicznego lata czyli 21 czerwca. Gdyby kogoś interesowała tylko i wyłącznie jedna z nagród, proszę o info w komentarzu. Liczę na was!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...